Turistika

Rysy – (Kôprovský štít) – Ostrva

17. srpna 2017 v 9:59 | Standy na výlete
Leto a tradičná návšteva Tatier. Už si ozaj neviem leto bez nich predstaviť. Už som si na to zvykla ako na Vianoce alebo Veľkú noc. Počasie nám ozaj prialo, aj keď to v prvý deň tak vôbec nevyzeralo. Dážď a hmla nás privítala na chate na Popradskom plese. To nám neprekážalo. Tury sme si naplánovali na nasledujúce dni. Tak sme si pekne užili atmosféru chaty a tešili sa na prvé dobrodružstvo.
Výstup na Rysy (2 499m) boli ľahšie ako pred dvoma rokmi. Trasu trochu vylepšili a zjednodušili. Už sme sa nemuseli škrabať na klzkých kameňoch a šplhať po reťaziach. Aj keď najviac mi vadili ľudia. Ja viem! Chcem asi veľa aby najnavštevovanejšie miesto v Tatrách boli len pre nás, ale záujem každým rokom rastie. Z jednej strany mám radosť, že ľudia pochopili, že aj Slovensko má čo ponúknuť a nahradia to opekaním sa na pláží niekde v Bulharsku ale na druhej strane ...chcem aby boli v ten deň Tatry len moje :D. Rozumiete mi? :)

Čo nám ponúka Prešovský kraj :)

13. září 2016 v 11:22 | StandyB
Už tretí rok po sebe sa konala v Prešovskom kraji, s podporou VÚC Cyklopátrania. Toho roku som sa jej chcela zúčastniť ale opäť mi to nevyšlo.
Tak skúsim o rok. Možno mi to už vyjde.

Každopádne cieľom je byť online a zaregistrovať sa do novej aplikácie Objavujeme. Vašim cieľom je cez danú aplikáciu splniť trasu, ktorú mate určenú. V nej sú vytýčené body, ktoré musíte prejsť, odfotiť, zodpovedať na pár otázok a získať tak bodový bonus. Vyberiete si samozrejme jednu z ponúkaných miest cyklopátranie, a môžete súťažiť o prvé miesta. Potrebujete bicykel a dobrého parťáka k tomu. Ak nemáte koho stačí ísť aj sólo. Toho roku som mala možnosti - Humenné a Prešov. Viac tu.

Skalnaté pleso --- Veľká Svišťovka --- Zelene pleso --- Jahňací štít :)

25. srpna 2016 v 7:47 | StandyB
Áno podarilo sa to. Spomínam si ako sme pred necelým rokom sedeli s Ľuboslavom a Janym na pive v bistre a dali si ruku na to, že zdoláme Jahňací štít. A nám sa to 13.8.2016 naozaj podarilo!
Bola som nadšená, vzrušená ale aj s miernymi obavami čo ma nové čaká, sme započali cestu lanovkou na Skalnaté pleso. Trochu sme ako partia pozostávajúca z Janyho, Marcela, Ľuboslava a mňa boli znechutení, že ideme lanovkou, správny turista si to ma predsa vyšliapať, nie? Urobili sme však dobre. Trasa cez Svišťovku bola samo o sebe dosť únavná. Hlavne to záverečné klesanie na Zelené pleso.

Zámutovské skaly

1. srpna 2016 v 21:40 | StandyB
S Ľuboslavom sme sa vybrali na výlet do Slanských hôr na Zámutovské skaly. Pred dvoma rokmi som ich okúsila na bicykli s Grétkou na cyklistickom chodníčku z Rudlova. Keďže to bolo neustále stúpanie v dĺžke 6 km, tak sme si okolie veľmi ani neobzreli. Každopádne, keď to porovnám so včerajším výletom s Ľuboslavom po vlastných, sme zostali sklamaní. Asfalt, potom spustošený les, neporiadok a nekvalitne vyznačená turistická trasa. Aspoň, že výsledok stál za to.

Sumárum turistickej sezóny 2014 aneb dobre tipy na výlety :) časť druhá!

17. října 2014 v 8:24 | StandyB

Z Popradského plesa na Kôprovský štít

Kto miluje Tatry rozhodne musí okúsiť cestu na štít. V našom prípade je to Kôprovský štít. Vyrážame z horskej chaty na Popradskom plese (1500 m n. m.) a smerujeme na trasu, ktorá ma trvať 3 hodiny. Tuším, že s našimi prestávkami to boli 4 hodiny. :D Na boju obranu musím povedať, že treba zaznamenávať, trochu trucovať, prekonávať strach a klamať aj zrak, že sa nenachádzate v takej výške v akej sa nachádzate :D. Počasie je ukážkové a ja sa nedokážem vynadívať na naše krásne štíty. Paličkami si pomáham k prvej zastávke, ktorá sa nazýva rázcestie nad Žabím potokom (1620 m n. m.). Máte dve možnosti, pokračovať ku Kôprovskému štítu alebo zmeniť trasu na Rysy.

Sumárum turistickej sezóny 2014 aneb dobre tipy na výlety :) časť prvá!

14. října 2014 v 22:19 | StandyB
Kde ma s mojim drahým Ľuboslavom nohy zaviedli sa Vám pokúsim malinko ozrejmiť v nasledujúcich riadkoch. Bude to rozprávanie na niekoľko častí :), keďže blog.cz mi nevie poskytnúť dostatočnú kapacitu na moje "stručné" záznamy :D. Dúfam, že Vás naledujúce riadky navnadia a o rok okusíte s nasledujúcich Slovenských pokladov. Áno, budú aj fotografie.

Archeoskanzen Havránok

Objavené keltské opevnené osady keltských kmeňov môžete vidieť v okrese Liptovský Mikuláš za Liptovskom Marou, južne od obce Bobrovník. Táto vyhlásená národná kultúrna pamiatka (1991) odkrýva tajomstva života ľudí z doby železnej a rímskej. Na Havránok je nutné si vyšliapať do mierneho kopčeka 5-7 minút pričom, keď sa otočíte zasiahne Vás nádherný výhľad na Liptovskú Maru. Keď si predstavím, že kráčam po miestach, kde v 2- 1 stor. pred n. l. kráčali aj Kelti prejdú mnou vibrácie. Po mojej ľavici nachádzam zrekonštruované keltské obydlie. Moje kroky vedú za ďalší mierny kopček, kde uvidím hradisko, za ktorým sa rozpriestiera vyvýšená drevená bránu do druidskej svätyne.

Dovolenka: Tatry a Kamenický hrad

20. listopadu 2013 v 15:43 | StandyB
September začínal dýchať jeseňou. Listy sa pomaly sfarbovali do žltastých odtieňov a pofukoval sviežejší vetrík. Moje vlasy, ktoré potrebovali úpravu ako soľ :D, mi zahmlili výhľad. Výhľad na krásne Slovenské Tatry.

1-3.9.2013
Od vlakovej zastávky Štrba sme za necelých 60 minút (peši) dorazili na chatku pri Popradskom plese. Horská chata, ktorá bola na čas naším domovom, sa nachádza v malebnom prostredí Mengusovskej doliny vo Vysokých Tatrách. Počasie bolo síce upršané, ale dúfali sme, že na ďalší deň sa vyčasí. A tak aj bolo. Vítalo nás zubaté slniečko :).
Pri obliekaní som pociťovala narastajúce vzrušenie z mojej prvej horskej turistiky. Vyzbrojení treking paličkami a dobrou náladou sme sa vybrali na Hincovo pleso a Kôprovský štít.

Naprieč Slovenskom vďaka LIDL

12. října 2012 v 10:49 | StandyB cestuje
Opäť sme sa mohli tešiť z akcie obchodnej siete Lidl, ktorá ponuka za 7 eur (na celý deň) cestu vlakom tam aj späť. A ten deň nám pripadol na 17 november. Ja a v spoločnosti mojej drahej Gretky sme sa vybrali za dobrodružstvom zvaním Važecká jaskyňa. Aspoň taký bol pôvodný plán, ktorý sa tesne pred výstupnou stanicou zmenil na Štrbské pleso. A tak myslím si, že obkec by bol zbytočný a postačia fotografie, ktoré Vám napovedia:

- Kde sme prestupovali
- Kde sme nakoniec zakotvili
- Čo sme jedli a maškrtili :D

Morské oko

2. srpna 2010 v 7:58 | StandyB
"Morské Oko v chránenej krajinnej oblasti Východné Karpaty leží v nadmorskej výške 618 m a je štátnou prírodnou rezerváciou s chránenou flórou a faunou. Je to najväčšie zahradené sopečné jazero na Slovensku s rozlohou 13 ha . Vzniklo zahradením doliny Okna mohutným zosuvom so šírkou 800 m a s dĺžkou 1 900 m. Jeho maximálna šírka je 312 m, dĺžka 775 m hĺbka 26 m. Nad jeho hladinou sa vypína jedna z dominánt vihorlatských vrchov - Sninský kameň, známy nádherným výhľadom na okolité vrchy a doliny."
jazero

Výlet: Kráľova hoľa

10. července 2010 v 11:16 | Standy je zničená ale spokojná sama so sebou :)
Vyzeralo to, že sa žiaden výlet konať nebude. Vstala som do upršaného dňa s vnútorným výkrikom: Žena, kde sa ty trepeš :D. Lialo ako z krhly a vetrisko nakláňal stromy, ale nakoniec sa výlet aj tak konal. Keď sme s Peťkou dorazili do Štrby, kde nás vyzdvihol náš hostiteľ Janko, vôbec nepršalo, ba bolo sucho. Bolo nám dopriate.

Reklama

Vyhlásenie: Každý článok na tomto blogu je mnou tvorený, upravovaný a nie kopírovaný! Ku každému článku uvádzam zdroj. Nikto nemá právo ma osočovať a obviňovať z plagiátorstva.