Na cestách lietajúcim kobercom :)

Naša dvojtýždňová dovolenáááá

23. října 2018 v 13:42 | Standy
V prelome mesiacov August a September sme sa vybrali dovolenkovať na území nášho Slovenska. Kopec ľudí na nás pozeralo skepticky, že prečo Slovensko? Prečo neideme k moru? V tomto sme sa s manželom našli. Preferujeme naše Slovensko prípadne ešte Česko, lebo vieme, že naša malebná rozmanitá krajinka nám má čo ponúknuť. Máme to všetko pod nosom a po väčšina z nás uteká k moru. Nie neodsudzujem za to. Určite nie. Každý z nás ma právo voľby. Len si myslím, že skombinovať raz plážové krajiny a našu rozmanitú krajinu by bolo najideálnejšie. Treba podporovať náš turizmus, určite. Na druhej strane naša typická Slovač chce byť z večera do rána bohatá. Žiaľ je to fakt a nie bájka. Ono sa to dá, ak z niektorých vecí upustíte.

Počas našej dovolenky sme si mohli toho viac dovoliť vďaka poukazom, ktoré som získala vďaka mojej práci. Za týždeň v Donovaloch sme platili plnú penziu 8dní a 7 nocí pre dve osoby 186 eur. Strava a služby boli na úrovni a personál bol fantastický. Na druhej strane Tatranská Lomnica bola em.....ako návrat do 80 rokov. Zodpovedal tomu nábytok, kúpeľne spoločenské priestory. Čo však čakať za 114 eur. No nie? Strava výborná ako v Donovaloch a ešte ako bonus počas obeda bol aj zákusok, čo ocenil môj muž.

Holuby na cestách...

2. července 2018 v 15:27 | Standy
Prezývku holuby sme dostali od mojich sestier. Tak ako prvá sestra so svojim manželom tvoria pár kocúrov tak aj druhá sestra s manželom dostali prezývku Vianočky :D. Ako k tomu došlo to je na dlhšie rozprávanie.....
....vraďme sa k nám. Asi tušíte prečo práve holuby, že si neustále krásne hrkútame...

Na výlete v Budapešti

31. ledna 2018 v 10:40 | StandyB
V práci sme s kolegyňou dostali pozvanie na výlet do Vianočnej Budapešti. Pár miest ešte v autobuse zostalo tak či ich nechceme zaplniť. Prečo nie? Zobrali sme svoje polovičky a 2. decembra sme po dlhšom čakaní v zime na bus vyrazili do Maďarska.
V Budapešti som bola naposledy v mojich 15-ich. Poviem Vám úprimne, až tak dobre som si už nepamätala krásy hlavného mesta.

Rysy – (Kôprovský štít) – Ostrva

17. srpna 2017 v 9:59 | Standy na výlete
Leto a tradičná návšteva Tatier. Už si ozaj neviem leto bez nich predstaviť. Už som si na to zvykla ako na Vianoce alebo Veľkú noc. Počasie nám ozaj prialo, aj keď to v prvý deň tak vôbec nevyzeralo. Dážď a hmla nás privítala na chate na Popradskom plese. To nám neprekážalo. Tury sme si naplánovali na nasledujúce dni. Tak sme si pekne užili atmosféru chaty a tešili sa na prvé dobrodružstvo.
Výstup na Rysy (2 499m) boli ľahšie ako pred dvoma rokmi. Trasu trochu vylepšili a zjednodušili. Už sme sa nemuseli škrabať na klzkých kameňoch a šplhať po reťaziach. Aj keď najviac mi vadili ľudia. Ja viem! Chcem asi veľa aby najnavštevovanejšie miesto v Tatrách boli len pre nás, ale záujem každým rokom rastie. Z jednej strany mám radosť, že ľudia pochopili, že aj Slovensko má čo ponúknuť a nahradia to opekaním sa na pláží niekde v Bulharsku ale na druhej strane ...chcem aby boli v ten deň Tatry len moje :D. Rozumiete mi? :)

Zápisky z cestovania :)

23. ledna 2017 v 12:23 | StandyB
Nedávno sa mojej druhej sestre narodila dcéra, a ako správna budúca krstná mama som s maminou naplánovala cestu do Prahy, aby som ju navštívila. Malá ma akurát 2 týždne a je veľmi dobručká. Papá a spinka, pôsobí tak jemne a krehko ako ozajstná dáma. Som na sestru aj na Betku ozaj pyšná.
Mamina si pobyt predlžila a ja som šla len na víkend, tzv. na otočku. Do Prahy sme sa zviezli s ocom, keďže v zahraničí pracuje, naspäť som už šla sama Regiojetom.
Poviem Vám úprimne, nechcelo sa mi. Hlavne pri tej predstave, že od 6.40 cestujete a domov prídete o 17.25. Premýšľala som ako si cestu ozvláštniť, aby som sa nenudila, a na moje prekvapenie stačilo len do mobilu písať poznámky. Ozaj ma to bavilo a nevedela som sa dočkať akejkoľvek zmeny alebo podnetu.

Kto je zvedavý, nech číta ďalej Smějící se:

Nedeľa 22.1.2017
06.40 nastupujem na autobus aj s Vianočným darčekom pre Elku, je dosť veľký ale chvalabohu ľahký, ale aj tak ho musím držať v oboch rukách
06.52 prestupujem z autobusu na metro, ponáhľam sa dole schodmi (eskalátory) a nepríjemné mi fúka na hlavu
07.14 vystupujem z metra a nachádzam sa na hlavnom nádraží. Smerujem do Billy. Nadšene objavujem bez"ečkové" sušené paradajky 20 Kč za 120g. Som v pokušení nabrať ich viac ale ozaj už nemám vo vaku miesto. Kupujem si tirolskú slaninu, para orechy a sušené mäso (Jihočeské bez konzervantov, za 44 Kč) do vlaku. Večer predtým som si urobila tri vajíčka na tvrdo to by mi malo na obed vo vlaku stačiť.
07.33 nástup na Regiojet, sadám do kupé k dvom Čechom, vyťahujem raňajky, v mojej novej fľaši z Ikea mám zmixovanú mrkvu a jablko s vodou a pár mesiačikov pomela, keď dojedám sadajú k nám ďalší traja Česi, Bože som okupovaná Čechmi ;) :D

Čo nám ponúka Prešovský kraj :)

13. září 2016 v 11:22 | StandyB
Už tretí rok po sebe sa konala v Prešovskom kraji, s podporou VÚC Cyklopátrania. Toho roku som sa jej chcela zúčastniť ale opäť mi to nevyšlo.
Tak skúsim o rok. Možno mi to už vyjde.

Každopádne cieľom je byť online a zaregistrovať sa do novej aplikácie Objavujeme. Vašim cieľom je cez danú aplikáciu splniť trasu, ktorú mate určenú. V nej sú vytýčené body, ktoré musíte prejsť, odfotiť, zodpovedať na pár otázok a získať tak bodový bonus. Vyberiete si samozrejme jednu z ponúkaných miest cyklopátranie, a môžete súťažiť o prvé miesta. Potrebujete bicykel a dobrého parťáka k tomu. Ak nemáte koho stačí ísť aj sólo. Toho roku som mala možnosti - Humenné a Prešov. Viac tu.

Skalnaté pleso --- Veľká Svišťovka --- Zelene pleso --- Jahňací štít :)

25. srpna 2016 v 7:47 | StandyB
Áno podarilo sa to. Spomínam si ako sme pred necelým rokom sedeli s chalanmi na pive v bistre a dali si ruku na to, že zdoláme Jahňací štít. A nám sa to 13.8.2016 naozaj podarilo!
Bola som nadšená, vzrušená ale aj s miernymi obavami čo ma nové čaká, sme započali cestu lanovkou na Skalnaté pleso. Trochu sme ako partia boli znechutení, že ideme lanovkou, správny turista si to ma predsa vyšliapať, nie? Urobili sme však dobre. Trasa cez Svišťovku bola samo o sebe dosť únavná. Hlavne to záverečné klesanie na Zelené pleso.

Sumárum turistickej sezóny 2014 aneb dobre tipy na výlety :) časť druhá!

17. října 2014 v 8:24 | StandyB

Z Popradského plesa na Kôprovský štít

Kto miluje Tatry rozhodne musí okúsiť cestu na štít. V našom prípade je to Kôprovský štít. Vyrážame z horskej chaty na Popradskom plese (1500 m n. m.) a smerujeme na trasu, ktorá ma trvať 3 hodiny. Tuším, že s našimi prestávkami to boli 4 hodiny. :D Na boju obranu musím povedať, že treba zaznamenávať, trochu trucovať, prekonávať strach a klamať aj zrak, že sa nenachádzate v takej výške v akej sa nachádzate :D. Počasie je ukážkové a ja sa nedokážem vynadívať na naše krásne štíty. Paličkami si pomáham k prvej zastávke, ktorá sa nazýva rázcestie nad Žabím potokom (1620 m n. m.). Máte dve možnosti, pokračovať ku Kôprovskému štítu alebo zmeniť trasu na Rysy.

Sumárum turistickej sezóny 2014 aneb dobre tipy na výlety :) časť prvá!

14. října 2014 v 22:19 | StandyB
Keďže blog.cz mi nevie poskytnúť dostatočnú kapacitu na moje "stručné" záznamy :D. Dúfam, že Vás naledujúce riadky navnadia a o rok okusíte s nasledujúcich Slovenských pokladov. Áno, budú aj fotografie.

Archeoskanzen Havránok

Objavené keltské opevnené osady keltských kmeňov môžete vidieť v okrese Liptovský Mikuláš za Liptovskom Marou, južne od obce Bobrovník. Táto vyhlásená národná kultúrna pamiatka (1991) odkrýva tajomstva života ľudí z doby železnej a rímskej. Na Havránok je nutné si vyšliapať do mierneho kopčeka 5-7 minút pričom, keď sa otočíte zasiahne Vás nádherný výhľad na Liptovskú Maru. Keď si predstavím, že kráčam po miestach, kde v 2- 1 stor. pred n. l. kráčali aj Kelti prejdú mnou vibrácie. Po mojej ľavici nachádzam zrekonštruované keltské obydlie. Moje kroky vedú za ďalší mierny kopček, kde uvidím hradisko, za ktorým sa rozpriestiera vyvýšená drevená bránu do druidskej svätyne.

Naprieč Slovenskom vďaka LIDL- Titulok hodný reklamy :D

18. listopadu 2012 v 17:13 | StandyB
Opäť sme sa mohli tešiť z akcie obchodnej siete Lidl, ktorá ponuka za 7 eur (na celý deň) cestu vlakom tam aj späť. A ten deň nám pripadol na 17 november. Ja a v spoločnosti mojej drahej Gretky sme sa vybrali za dobrodružstvom zvaním Važecká jaskyňa. Aspoň taký bol pôvodný plán, ktorý sa tesne pred výstupnou stanicou zmenil na Štrbské pleso. A tak myslím si, že obkec by bol zbytočný a postačia fotografie, ktoré Vám napovedia:

- Kde sme prestupovali
- Kde sme nakoniec zakotvili
- Čo sme jedli a maškrtili :D

Reklama

Vyhlásenie: Každý článok na tomto blogu je mnou tvorený, upravovaný a nie kopírovaný! Ku každému článku uvádzam zdroj. Nikto nemá právo ma osočovať a obviňovať z plagiátorstva.