Stop potratom?

9. listopadu 2008 v 9:11 | podráždená Standy |  ZAUJÍMAVOSTI
wtf

Viem, že na túto tému má každý svoj názor. Nedalo mi to a rozhodla som sa vám zverejniť jeden letáčik na, ktorý som natrafila v jednej kavičkárni vedľa mojej školy. Nebolo by to možno nič zvláštne na tom keby to nebolo pastoračné centrum. Asi už viete kde to speje. Teraz bude nasledovať pár odsekov zo spomínaného letáčika, ktoré ma zarazili (Iwe to skazilo aj náladu) a ako vie katolícka cirkev všetko ospravedlniť a ako presviedča ľudí aby sme boli za zrušenie interrupcií.


Prečo je aj embryo človekom?
V gréčtine embryo znamená "mladý vo vnútri". Ľudskosť človeka nezávisí od veľkosti, veku či počtu buniek, a ani od toho či sa nachádza v maternici ženy alebo v matkinom náruči. Človek sa stáva človek od momentu počatia, kedy dostáva genetickú výbavu nového človeka a spúšťa sa jeho vývoj, nazývaný rast. Srdce mu bije a už v 6 týždni sa začína vyvíjať mozog. Je ťažkou diskrimináciou, že zákon dovoľuje dieťa v prvom trime stri bezdôvodne potratiť, hoc deň po je to zakázané. Človek pred narodením má mať rovnosť pred zákonom ako ktokoľvek po narodení.

Prečo znásilnenie nie je výnimkou?
Nevinné dieťa počaté pri znásilnení ma dostať trest smrti, kým násilník len niekoľko rokov väzenia? Potrat nikdy nezmaže fakt, že žena bola znásilnená. Znásilnenie je násilím proti nej a potrat ďalším násilím v jej tele. Napokon je to aj jej dieťa. Treba jej poskytnúť psychickú podporu. Ak je žena neschopná postarať sa o dieťa sama, existuje množstvo párov, ktoré čakajú na adopciu. Ak potrestáme nevinné dieťa za zločin jeho otca robíme obrovskú chybu.

Prečo nepotratiť dieťa s vadou?
Akú spoločnosť budujeme, keď zabijeme chorých a postihnutých? Chceme pokračovať v stopách nacistických ideológov? Ľudia s obmedzením majú tiež právo na život ako zdravý a normálny človek. Prečo nenechať dieťa sa narodiť a dať mu šancu rásť a dosiahnuť, čo môže? Je falošnou láskou, chcieť dobro pre dieťa tak, že ho zabijeme aby netrpelo.

Prečo sú všetky potraty zlé? Počaté dieťa nie je agresorom. Keď tehotenstvo ohrozuje život ženy, vtedy sa lekár musí usilovať o záchranu oboch pacientov. Medicína však ide opačným smerom vylepšuje metódy potratu. Nikdy však nie je nevyhnutné nenarodené dieťa najprv zabiť, aby sme liečili matku. Legálny potrat nikdy nie je nebezpečný pre ženu. Ohrozuje jej život, psychické i fyzické zdravie. Ničí vzťahy a sebaúctu.

Môj názor: Ako som vravela vybrala som odseky, ku ktorým by som chcela vyjadriť. Neviem či som moderná žena alebo ma ovplyvnilo 21 storočie ale myslím si, že potratiť dieťa ktoré vzniklo znásilnením by sa mohlo tolerovať....Dokázali by ste sa pozerať na to dieťa ktoré by vám pripomínalo znásilnenie? Dokázali by ste s tým žiť?...A ak nie tak ho donosiť nech si ho vezme druhý pár?...To by už nebolo také zlé...ale povedzte, ktorá z nás by dokázala žiť s tým človiečikom 9 mesiacov a potom sa ho vzdať? Vytvorí sa určite puto medzi dieťaťom a matkou....ale zároveň sa nezmaže fakt, že bolo počate násilím....viem je to také neurčité...ale dúfam, že nikdy nebudem musieť nad tým reálne uvažovať ale to si naozaj myslím.
telefon

Tiež by som nebola proti potratu dieťaťa, ktoré by sa malo narodiť s vadou....je to jeho trápenie, a zároveň aj moje a neverím, že to mohli nazvať falošnou láskou. Keď vidím v televízii deti, ktoré majú pokročilé postihnutie cítim súcit ale aj pochopenie. Ale ja by som nebola dostatočne silná starať sa o dieťa, ktoré potrebuje inú starostlivosť ako zdravé dieťa. Je to aj dosť finančne náročné.
Buďme úprimní a priznajme si, že mať dieťa je luxus ak nedosiahneme aspoň to priemerné zabezpečenie. Áno je pravda, že dieťa nie je agresorom a akurát tu by som to riskla a skúsila donosiť dieťa aj v ohrození života. Keby bolo splodené z lásky? Prečo nie...aspoň tak to teraz cítim.

Nechcem z toho robiť nejakú veľkú diskusiu. Len chcem vedieť váž názor a či je tu vôbec šanca, že sa nájde pár ľudí ktorí by boli za zrušenie potratov. Keď ste v čítaní sa dostali až sem tak vám gratulujem :).....teraz si máličko pripadám ako Ayamee :) je to celkom fajn pocit vykecať sa asi to začnem robievať častejšie.
 


Komentáře

1 Polly | Web | 9. listopadu 2008 v 13:18 | Reagovat

ja milujem deti, chcem deti..ale na toto ma striktny nazor...plod do isteho casu, kedy su este povolene potraty nepovazujem za plnohodnotneho cloveka, ale za nieco skratka vyvijajuce sa...ak sa aj rozhodnem dat ho prec, iba preto, ze proste nechcem, aby sa vyvijalo v mojom tele a z mojho tela, tak by to mal kazdy akceptovat...a vobec ma zaraza, ze sa to vobec nezobralo trosku aj z pohladu zeny, naozaj to vyzera z takeho letacika, akoby sme boli iba chodiaci inkubator, bez moznosti rozhodnutia sa, ci svoje telo takto pouzijeme......

Po znasilneni si nechat dieta? to musi byt pre matku strasna trauma...ale opät sa zabudlo prihliadat na jej pocity...

nechat si dieta s vadou? a riskovat svoj zivot, ak dieta ohrozuje zivot matky? k tomu druhemu sa ani moc nebudem vyjadrovat, opat mi to speje iba k chodiacemu inkubatoru, ktory proste musi...

A to prve...pre mna su matky,ktore si nechali deti s vaznymi vadami, aj ked vopred vedeli, ze ich budu mat, krkavcie matky..! ... Teraz mi napadol aj ten nedavy pripad, kedy si zena nechala tie siamske dvojciatka, aj ked vedela, ze take budu a ako budu zrastene...deti sa narodili, trpeli kvoli jej sebeckemu rozhodnotiu a nakoniec po operaciach zomreli.No pochval ju za to!!!

2 Lennushiiik → ♥Tvoje eSBé-čko♥ | Web | 9. listopadu 2008 v 15:31 | Reagovat

ja som priti ale no v niakych pripadoch nwm nejsom si skratka ista nwm keby niake 11 rocne dievca otehotnelo a rodina by nemala prostiedky tak hmm

3 kris | Web | 9. listopadu 2008 v 18:16 | Reagovat

keby som teraz otehotnela urcite by som isla na potrat sak mam 17 to by bolo velmi zle... neviem sa postarat ani o seba nie este o babo O_O a myslim si ze to je kazdeho rozhodnutie tak by kazdy mal hovorit za seba. potom tu je u cirkevnych hodnostarov celibat... naco sa kafru do veci do ktorych im nic? vlastne mozno hej, kto vie co tam robia vnoci s detmi..:-D

4 yana | Web | 9. listopadu 2008 v 21:31 | Reagovat

suhlasim... ak je dieta pocate znasilnenim, alebo sa vie, ze sa narodi postihnute, tak by mala byt VOLBA mamy ci sa chce vzdat dietata alebo nie......... embryo este nie je "clovek" v ponimani pod akym ho chapeme - teda, ma buducnost, ale aku? ak bude cely zivot zit utrapenym zivotom, bo mama sa nanho ani nepozrie, bo pri pohlade nanho trpi (znasilnenie) alebo ak by cely zivot lezalo priputane na lozko (postihnutie), atd atd, kto iny, ak nie matka, ma pravo na rozhodnutie, ci tomu dietatu da zivot alebo nie. Neviem, ale dokonca mi to pripada az sebecke - ak sa matka rozhodne si ho nechat, hoci vie, ze jej dieta bude trpiet...

5 Loooki | Web | 9. listopadu 2008 v 22:54 | Reagovat

Máš skoro rovnaký článok ako ja :/ ale je to to isté, ale na jednu osobu myslené :)

6 Loooki | Web | 9. listopadu 2008 v 22:56 | Reagovat

Prečo najprv komentujem a až potom čítam... StandyB, veď ty si ako ja...zastávam tvoj názor... :)

7 StandyB | 10. listopadu 2008 v 20:59 | Reagovat

dakujem ze ste sa k tomu vyjadrili vazne som chcela vedieť ako nad tym budete reagovat ci tak podrazdena ako ja a Iwa....ale nesklamali ste ma....

Polly a yana oni to vysvetluju ako falosnu lasku...a my zase ako krkavciu matku.....:(

Loooki to som nevedelaze taky isty :D ale neoskalpuj ma za to prosim :D

8 sagara | E-mail | Web | 11. listopadu 2008 v 9:49 | Reagovat

blaaaaaah... s takymi ludmi.... je fajn tak ako to je teraz... do konca prveho trimestra povolene....

9 AYAmee | E-mail | Web | 12. listopadu 2008 v 0:20 | Reagovat

Toto je brutálne dobrá téma na zamyslenie, keďže mám takmer osobnú skúsenosť s interupciou. Moja mama bola pred pár rokmi tehotná, no na tretie dieťa sa už s tatinom akosi necítili, tak to bolo riešené interupciou. Bola som len decko a som len decko, čiže som im do toho nemala a ani nemám čo asi kecať, ale istým spôsobom je to jedna z vecí, ktorú im nikdy neodpustím - prosto si stále vravím, čo keby som mala toho tretieho súrodenca, čo keby... Možno to znie trošku blbo, to s tou doživotnou výčitkou, ale fakt to miestami cítim až tak...

Dovtedy, kým sa ma interupcie absolútne netýkali, som to brala vyslovene tak, že je to právo každej ženy, že na tom nie je nič zlé. Ale toto bola dosť osobná skúsenosť, aby som ten názor trošku prehodnotila, pretože ten nenarodený súrodenec mi v podstate chýba...

A minulý rok v škole, ako sme brali biológiu človeka na bioške, pozerali sme istý dokument o priebehu interupcie. Viete, ako sa ten zákrok robí? Myslím, že sú dva spôsoby. A) Dieťa alebo embryo, neviem, ako toho ešte nenarodeného človiečika chcete nazývať, sa buď v maternici rozkrája na márne kúsky, ktoré sa potom vyškrabú alebo B) Dieťa alebo embryo, neviem, ako toho ešte nenarodeného človiečika chcete nazývať, sa prístrojom podobným vysávaču vycucne z maternice, pričom sa väčšinou potrhá na márne kúsky, zvyšky jeho telíčky sa potom vyškrabú von. V dokumente boli zábery zo sondy zavedenej do maternice priamo pri zákroku, dieťatko (bolo to normálne do tých troch mesiacov či dokedy) už malo vyvinutý obranný reflex a kým ho prístroj neroztrhal na márne kúsky, snažilo sa brániť... Fakt neviem, čo som si dovtedy myslela - asi že sa plod zabije dákym chemickým prostriedkom, že sa akoby "uspí" prosto, nevedela som, že ho... roztrhajú.

A odvtedy je môj názor na interupcie všelijaký... Skôr nie, ako áno, hoci výnimky beriem - znásilnenie, postihnutie... Neodsudzujem žiadnu ženu, ktorá dieťa prosto nechce, preto si ho nechá vziať, podľa mňa je to čisto jej rozhodnutie, s ktorým bude potom musieť žiť celý život - a verte, že mamina sa v istých okamihoch tiež pýta, čo by bolo keby... -, ale tiež to neschvaľujem... Neviem...

10 AYAmee | E-mail | Web | 12. listopadu 2008 v 0:28 | Reagovat

Aham a ešte jedna vec, moja známa tiež otehotnela v mladšom veku, neviem presne kedy, asi v takých osemnástich, a preto to riešila potratom (jej rodičia o tom inak doteraz nevedia). Druhé dieťa (vlastne prvé, keďže to prvé prvé sa ani nenarodilo), ktoré sa jej potom narodilo, ktoré si už nechala, má teraz doživotne zdravotné ťažkosti - názov choroby sa ma fakt nepýtajte, neviem :). Niekedy sa stáva, že žena po potrate zostane až neplodná, ale asi veľmi ojedinele, no tejto našej známej to napríklad tiež mierne nevyšlo, hoci nie úplná neplodnosť, ale tak...

Vidím, že tu sa riešia najmä tie prípady znásilnenia a genetických vád, ja tu uvádzam príklady prípadov "lebo prosto nechcem" a v tom je podstatný rozdiel - to len že si to uvedomujem, že hovoríme o mierne odlišných prípadoch. Ale stále mám prosto taký nijaký názor vo všeobecnosti :)

11 Polly | Web | 12. listopadu 2008 v 11:40 | Reagovat

ja ja som riesila potrat "lebo prosto nechcem"..

inak viem, ako sa to robi, tiez som to video videla..

A hoci ja sama by som sa dlho seba spytovala, ci ano alebo nie, aj tak som zastanca toho, ze aj ked "proste nechce"ma pravo urobit to... Je to jej telo a nevybrala si, ze sa v nom narodi a bude schopna otehotniet...

12 StandyB | Web | 12. listopadu 2008 v 18:26 | Reagovat

Ayamee v niektorých veciach máš pravdu a aj ja som bola svedkom toho ako nas nuti ucitelka na to cumiet..(nemí výkrik)..ale ja som len zastanca toho ze keby bolo to dieta splodene násilim alebo vrodene nejakou tou chybou...tak by som ho dala prec ...

13 Loooki | Web | 13. listopadu 2008 v 3:56 | Reagovat

AYAmee: A možno by ti neprispeli na ten iPod, ktory mas, lebo by bol v rodine Benjamin...je to sebecke viem. ale

14 AYAmee | E-mail | Web | 15. listopadu 2008 v 15:11 | Reagovat

Veď ja chápem, aj ja vlastne skôr zastávam ten názor, že žena má prosto právo na vlastný výber, hoc je to len preto, že prosto nechce bábo, hoc by bolo choré, hoc by bola znásilnená. Ale videli ste to video, trošku som z neho traumu mala ^^ V konečnom dôsledku predsa len... každá má prosto právo na to sa sama rozhodnúť, asi fakt že áno :)

Loooki, ja som sebec materialistický, takže plne chápem to "ale", fakt je decko aj nákladné a kopa ľudí si dieťa v podstate preto "nemôže dovoliť" :) A chudáci sebeckí súrodenci, čo by potom preto nedostali iPod ^^

15 Katka | 29. března 2015 v 13:13 | Reagovat

Ja osobne som zásadne proti potratu a to v akekjkoľvek situácii. každý človek má právo na život. Ked znicite napr. vajce orla tak musíte platiť viac ako 4 tisíc eur ako pokutu, keď človek zabije človeka, nehrozí mu nik. Lebo to, čo je vo vnútri matky- v lone nemôžete nazvať inak ako človekom.
Tiež si myslím že samotný názov toho ,,zákroku,, je úplne od veci. Ževraj umelé prerušenie tehotenstva. Nie je to náhodou tak, že ked niečo preruším môžem sa k tomu vrátiť? áno, no v tomto prípade určite nie. Už len ten názov je totálne nesprávny.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Vyhlásenie: Každý článok na tomto blogu je mnou tvorený, upravovaný a nie kopírovaný! Ku každému článku uvádzam zdroj. Nikto nemá právo ma osočovať a obviňovať z plagiátorstva.